Lorem ipsum dolor sit amet

Edukativně stimulační skupiny

Organizace skupin:

10 lekcí – středa 1x za 14 dnů:

1.lekce - 16.10.2024
2.lekce - 30.10.2024
3.lekce - 13.11.2024
4.lekce - 27.11.2024
pauza
5.lekce – 8.1.2025
6.lekce – 22.1.2025
7.lekce – 5.2.2025
8.lekce – 19.2.2025
9.lekce – 5.3.2025
10.lekce – 19.3.2024

Čas: 15:45 – 16:45
Kde: třída MŠ Ruprechtov

Organizace skupin:

10 lekcí – středa 1x za 14 dnů:

1.lekce - 16.10.2024
2.lekce - 30.10.2024
3.lekce - 13.11.2024
4.lekce - 27.11.2024
pauza
5.lekce – 8.1.2025
6.lekce – 22.1.2025
7.lekce – 5.2.2025
8.lekce – 19.2.2025
9.lekce – 5.3.2025
10.lekce – 19.3.2024

Čas: 15:45 – 16:45
Kde: třída MŠ Ruprechtov

Materiály
- materiál k dané lekci obdržíte vždy v MŠ před začátkem setkání a odnášíte si ho domů k dalšímu vypracování

Cíle společného setkávání:
- podpora školní připravenosti za účasti rodičů, doporučení pro aktivity doma
- podpora zvídavosti a objevování
- vedení k přemýšlení, logickému usuzování, provázanosti myšlenkových operací
- rozvoj schopností a dovedností pro zvládání trivia (čtení, psaní, počítání):
* grafomotorika
* řeč
* sluchové vnímání
* zrakové vnímání
* prostorová a časová orientace
* matematické představy
- pomoc při vytváření pracovních návyků:
* záměrná koncentrace pozornosti
* smysl pro povinnost
* uvědomění si, že úkol je třeba dokončit
- rozvoj sociálních a komunikačních dovedností
* respektovat autoritu a pracovat pod jejím vedením
* komunikovat s ostatními dětmi
* dodržovat pravidla činností a sociálního chování

Práce ve skupinách, doporučení a zásady:
- lekce jsou sestaveny od nejjednodušší po nejnáročnější, v každé následující lekci se tak děti setkávají s vývojově vyšším stupněm náročnosti
- setkání začínají a končí v přesně určený čas (v případě potřebné konzultace či zpětné vazby je potřeba přijít dříve či využít času po skupinkách – cca 15 min)
- čas ve skupině, resp. Plná pozornost patří dětem, rozvoji jejich schopností a dovedností, proto na setkání nemohou být přítomni mladší sourozenci
- je dobré, aby se setkání účastnil jeden a ten z rodičů, který s dítětem bude pracovat i doma
- aby práce dětí nebyla rušena, nikdo včetně lektorů nebude používat mobilní telefon

Doporučení pro práci doma
- je důležité, aby dítě dílčí oblasti mezi jednotlivými lekcemi procvičovalo, navozené dovednosti upevňovalo, a mohlo tak v příští lekci navázat vyšším stupněm obtížnosti
- nenechávat činnosti ze skupin na poslední chvíli – pracovat v kratších časových úsecích a častěji (průběžně), činnosti aplikovat do běžného života (povídání na procházce, při jízdě v autě, při hře…)
- všechny materiály, které dítě dostává domů, nemusí být vypracovány, důležité je věnovat pozornost každé z oblastí
- pokud je některá oblast pro dítě náročnější, je vhodné ji procvičovat častěji
- děti oceňovat za snahu, i když výsledek není dle očekávání
- je důležité, aby dítě neztrácelo zájem a odvahu
- lze konzultovat s lektory, jakou míru a formu dopomoci dítěti zvolit
- vypracované materiály přineste na další lekci k poskytnutí zpětné vazby od lektora, pokud potřebujete
- v případě absence dítěte na lekci si rodiče vyzvednou materiál k další lekci v MŠ

Copyright © 2024 Mateřská škola Ruprechtov | Webdesign: Tvorba web stránek - IR-webdesign